Traductor

dilluns, 17 de febrer del 2014

VUITÉ TALLER: REFLEXIÓ FINAL


Abans de començar amb la meva reflexió final i, per tant la meva darrera entrada, explicar que la meva opinió és bàsicament del seguiment de l’assignatura de manera online i que no reflectirà rutines de classe. Tot i així m’he sentit part del grup-classe en tot moment. A continuació, contestaré una per una totes i cada una de les preguntes plantejades:

        1.Valora el desenvolupament del PLE: els elements  que inclou i el seu tipus d’ús (informal, formal), l’organització de la teva pàgina acadèmica de Symbaloo i el tipus d’elements que conté. Valora com ha evolucionat el teu ple. Reflexiona sobre la projecció futura. Inclou la captura de pàgina acadèmica de Symbaloo.

Com be ja vam fer referència en entrades anteriors, un PLE es l’entorn personal d’aprenentatge de l’alumne que degut al seu nom en anglès (Personal Learning Enviroment) correspon a aquestes sigles.
Per dur a terme el nostre PLE hem utilitzat una eina anomenada Symbaloo EDU. Es tracta d’una plana web que de manera online et permet distribuir les teves pàgines d’interès per crear una mena d’accés directe a elles i a la vegada tenir-ho de manera ordenada. A més, permet la creació de diverses pestanyes i es pot tenir classificat segons els nostres interessos. A cada pestanya es troba un menú central que ens permet la recerca a Google. També ens permet afegir pàgines web de forma de RSS per a poder llegir directament els titulars més importants d’aquelles planes.
Aquesta eina ens permet tant un us informal com formal ja que gràcies a l’opció de classificació es pot col·locar a una part de la graella llocs web acadèmics i a l’altre d’oci o fer-ho a través de les pestanyes. Per exemple, com nosaltres mateixos hem experimentat creant una pestanya personal i l’altre acadèmica.
Així doncs, per crear el meu propi PLE he pensat amb les eines que utilitz diàriament quan em dedico a navegar per internet. Primer de tot fer referència al fons. Com ja tots sabeu el tema de la meva carpeta d’aprenentatge es “Els meus pobles: Poznan” i per això he introduït un fons diferent a cada pestanya. La primera, al personal,  conté el fons de les cases de colors que es troben a la plaça de l’ajuntament de Poznan i que són l’element més característic d’aquest lloc. La que fa referència a la part acadèmica conté la biblioteca més important de Poznan i que es troba en el centre de la ciutat. D’aquesta manera ja puc identificar amb una ullada a quina pestanya hem trob i ambientar-ho més amb el que vaig a cercar o fer.
També he utilitzat el fons de cada accés directe a les planes web per a la classificació i l’he duta a terme de la següent manera:
  •  Color verd: referent a la UIB, sobretot a aquesta assignatura ja que es l'única que curs allà aquest semestre.
  • Color marró: diccionaris que em son útils a l'hora de resoldre dubtes ortogràfics o de significat.
  • Color lila: pàgines webs per compartir documents o emmagatzemar-los.
  • Color vermell: pàgina web de la universitat de Poznan.

El meu PLE conté el mateix que el que vaig crear al principi ja que no he considerat que havia d’afegir ni esborrar alguna cosa. El meu ús d’internet i de llocs de consulta ha estat el mateix durant aquest període de temps.
No dubt de la utilitat d’aquest webmix però penso que per donar-li el màxim ús s’hauria d’establir com a pantalla d’inici i a la vegada que s’obri el cercador d’internet hauria d’apareixer el Symbaloo. Es a dir, no crec que la gent entri dins el seu usuari de Symbaloo per cercar amem quina pagina ha d’utilitzar per a traduir un text, per exemple, sinó que ja sap que ha d’anar a un traductor (per exemple, google traductor). En canvi, si s’estableix de pàgina d’inci es pot resoldre en només un click.
Per a acabar amb aquest punt, vos adjunt una captura de pantalla del meu Symbaloo acadèmic on podreu veure, altra vegada, el que he explicat abans de l’organització.



2.Valora les activitats que has fet relacionades amb la creació de continguts i recursos educatius per a l’educació primària (àudio, vídeo, materials multimèdia, presentacions, tutorials, comentaris,...) Valora els coneixements, les habilitats i estratègies que has assolit per a la generació de continguts per a l’educació primària. Indica quines han estat les eines i procediments que has emprat per a aquesta tasca.
         La creació de materials didàctics i de recursos educatius ha estat el tema                 principal d’aquesta assignatura, per això la quantitat d’ells i la varietat és nombrosa.
En primer lloc, vam crear activitats interactives. Del recull de possibilitats que teníem, nosaltres ens vam decantar per l’eina Educaplay. Com ja tots sabem aquesta eina incorpora moltes possibilitats de creació, així que nosaltres vam decidir crear uns mots encreuats i un mapa interactiu. El mapa interactiu el vam realitzar amb una imatge d’un mapa mut d’Europa. L’objectiu principal de la nostra proposta era conèixer els països fronterers de Polònia. En el cas dels mots encreuats ens vam centrar amb les ciutats importants de Polònia que es podien descobrir amb l’ajuda per mitjà d’una frase o una fotografia. Fins ara no sabia de l’existència d’aquesta eina però pens que es una forma útil i diferent de plantejar una activitat i de realitzar adequadament els objectius específics.

En segon lloc, vam crear un Podcast d’àudio. Aquest podcast representava una ràdio polaca “Radio Lodowa” on havien d’explicar alguna cosa de Poznan que fos interesant per a ells i realitzar com una mena d’entrevista amb la intervenció de diferents companys. A més, vam posar música de fons amb el programa Audacity i vam realitzar alguns efectes. El programari d’Audacity tampoc l’havia utilitzat mai però em pareix interesant, tal vegada, el que menys m’ha cridat l’atenció i el que menys sortides educatives consider que té però a la vegada es un bon programari i es pot utilitzar com a recurs per el professor.

En tercer lloc, vam realitzar una presentació interactiva. En aquest cas volíem destacar el dia de la independència que es l’esdeveniment més important de tota Polónia. Per això, ens vam centrar amb la desfilada que realitzen per el carrer Swiety Marcin (el centre de la ciutat). Aquesta presentació inclou una primera part on hi ha una explicació i després un petit qüestionari que també serveix com a joc ja que s’introdueixen sons i elements que enllacen amb altres diapositives. Aquesta manera de realitzar PowerPoints crec que es molt interesant per captar l’atenció i per aconseguir bons resultats. A més, és fàcil d’utilitzar i els alumnes poden realitzar les seves pròpies presentacions i ensenyar-ho als companys. Tot el que sigui anar més enllà d’una simple presentació de diapositives típica on es basa en imatges i text i no té transicions ni aparicions diferents és bo per a captar l’atenció de l’alumnat.

En darrer lloc, vam crear un vídeo. El que vam fer va ser anar als tres llocs més emblemàtics de la ciutat i gravar una petita escena. Després, amb l’ajuda de l’iMovie, hem afegit veu amb una petita explicació de la ciutat i també música d’ambient.

Totes aquestes activitats van acompanyades d’una guia didàctica on explicam com realitzaríem l’activitat, així com per l’edat més adient que està pensada, objectius, actitud del mestres,etc.

 3. Valora les habilitats i estratègies que has assolit per a la gestió de la informació.  Indica  eines i procediments que has emprat per a aquesta tasca.

Per a la gestió de la informació, m’he centrat principalment en l’utilització de SlideShare i de Twitter.

SlideShare ha tingut un pes fonamental a l’hora de compartir i penjar a la xarxa les diferents guies didàctiques i per aconseguir una visualització en línia. A més, era un bon sistema per adjuntar-ho al meu bloc gràcies al codi embed. El Twitter també m’ha servit per a donar a conèixer la meva feina i compartir-ho amb els meus companys i els diferents seguidors d’aquesta xarxa social.
Indirectament, el bloc ha estat el punt clau de la gestió de tota aquesta informació ja que tot el que trobava interesant sobre el tema tractat durant tota l’assignatura, els diferents recursos o activitats que anàvem creant, etc... Es troben recollides en el bloc i es pot fer un seguiment de tot el que hem anat construint.

També anomenar el Dropbox com a eina per a compartir elements visuals i amb interacció, ja que permet una descarrega directa del material.

4.Valora les habilitats i estratègies que has assolit per a la connexió amb altres. Creus que aquesta connectivitat te pot servir per el teu desenvolupament en la teva tasca professional. Indica eines i procediments que has emprat per a la connexió amb els altres.

El treball que hem anat realitzant tant els que formen el nostre grup-clase com els d’altres grups l’hem compartit amb la resta de companys a través de Twitter amb l’ajuda del twub #mrtpeae i afegint al final el nombre del grup. D’aquesta manera estaven totes les entrades recollides en un mateix punt i podíem consultar-ho en qualsevol moment.

A més, la compartició del material et permet que els altres vegin la teva feina i també la valorin i expressin el que pensen. Que no només es valori l’opinió de l’equip docent sinó també de tota la classe i dels companys.

5.Valora la utilitat dels aprenentatges adquirits sobre la utilització de les TIC  i la possibilitat de transferència a l’educació primària, a la teva formació com a professional de l’educació i a altres àmbits.
Com ja he anat aclarint a cada entrada referint-me concretament a cada recurs que creavem, tot el que hem fet ha estat enfocat a l’utilització dins l’aula d’educació primaria juntament amb les TIC.
Per tant, tot el que hem anat creant té una utilitat dins l’aula d’educació Primària, amb mes o menys mesura, i que a la vegada inclou les TIC. Es una bona forma de rompre amb la rutina i d’aconseguir un aprenentatge complet, significatiu, per a que els alumnes experimentin i arribin al seu màxim coneixement sobre alguna cosa.
Després d’aquest semestre experimentant sobre les TIC hem sent més capacitada per introduir-les dins l’aula i que formin part del dia a dia d’aquesta.


6.Fes una valoració sobre l’estratègia metodològica de l’assignatura.
Sobre aquest punt no puc tenir una opinió sobre com s’han duit a terme les classes, tant teòriques com pràctiques, ja que he seguit l’assignatura de manera on-line.
Pel que fa a l’assignatura on-line, es molt fàcil de seguir i de saber les tasques que has de realitzar perquè totes les explicacions estan penjades i trobes tutorials dins les mateixes explicacions.
El que tal vegada he trobat a faltar es que no consta per cap lloc del campus extens la data màxima per publicar els teus tallers i en tema calendari estava una mica perduda. Per això he fet us del Twitter i he demanat als meus companys que m’han ajudat en tot moment.

7.Fes una reflexió o conclusió final

Després d’exposar detingudament cada aspecte de l’assigantura m’agradaria concloure amb una idea final.
L’assignatura compleix els requisits per dur-la a terme a distància gràcies a la seva interactivitat. A més, he aprés estratègies que em poden ser útils en un futur ja que les activitats venien pensades i explicades per nosaltres i el que rebíem eren unes pautes generals. També he sentit que formava part de la classe i que he pogut participar al debat que vam dur a terme a través de Twitter.

En conclusió, em pareix una assignatura interesant i útil que es el que realment es cerca quan vols aprendre a ser mestre.

Moltes gràcies per la vostra atenció i esper que vos hagi agradat!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada