Traductor

dimecres, 30 d’octubre del 2013

SEGON TALLER: ACTIVITATS INTERACTIVES.


Materials multimedia.


Nom del Software: Build your wildself (Crea la teva pròpia selva)
URL: http://www.buildyourwildself.com/
Format d’execució: Web, de manera on-line.
Modalitats d’accés i distribució dels continguts creats: L’accessibilitat a aquest recurs es fàcil ja que no necessita cap tipus de registre. Quan introdueixes la URL al cercador ja apareixes al menú principal on apretant START comences a crear el teu personatge. La pantalla d’inici és la següent:

Pel que fa a la distribució dels continguts creats disposam de tres vies: enviar-ho a un amic, imprimir-ho o utilitzar-ho de fons de pantalla del nostre ordinador. La primera opció es la més senzilla ja que només s’ha d’introduir el correu del teu amic i en pocs minuts ho reb. Les altres dues opcions ja son més de caire personal i depenen del que vulguis fer amb allò creat.
Descripció de les prestacions i utilitats de l’eina:
Primer de tot, comentar que es una eina que només està disponible en angles, per tant es una manera de treballar també altres àrees però també es un punt de dificultat que hem de tenir en compte perquè els alumnes poden necessitar més ajuda.
En segon lloc, m’agradaria explicar el format que té l’eina. Es tracta d’una eina que va pas a pas construint el personatge sense deixar-se ni un detall. Així doncs ens van apareixent una llista de característiques que li podem anar afegint al nostre personatge fins a tenir-ho acabat. El llsitat de possibilitats es el següent:
  • Cos
  • Cabells
  • Ulls
  • Boca
  • Antenes
  • Roba
  • Orelles
  • Cara
  • Braços
  • Peus
  • Esquena
  • Coa
  • Fons


En acabar d’afegir o eliminar totes aquestes coses, donam per finalitzat el nostre treball i ens apareix una petita descripció de tot el que hem escollit i la característica principal de tots els animals que hem escollit, de la seva personalitat. Això ens podria ser útil a l’hora de saber el caràcter de cada infant o simplement per curiositat i per aprendre més sobre els animals en qüestió.
Es una eina que pot donar molt de joc dins l’aula ja que es pot utilitzar de manera introductòria d’algun tema, com podria ser els dels animals invertebrats, o de consolidació dels continguts, com per exemple en la identificació de cada una de les possibilitats d’animals que ens ofereix la pàgina.
També si es vol guardar simplement la imatge per després comentar-la o utilitzar-la per una altra cosa  es pot optar per un mètode més “rudimentari”. Es tractaria de fer una captura de pantalla i guardar-ho com una imatge i així ja queda guardada com un fitxer més dins el nostre ordinador.

Indicar per quin cicle es adequat:
Pens que és una eina adequada per primer i segon cicle ja que tracta el tema dels animals i es poc complexa. Però això no vol dir que no es pugui ajustar a algun moment en concret de tercer cicle per fer una activitat més visual.

Activitats interactives.


Nom de l’eina: EducaPlay
URL: http://www.educaplay.com/
Forma d’execució: es una eina a través de la xarxa, es a dir, a través de la web.

Modalitats d’accés i distribució dels continguts creats:
Per a l’accés a aquest material es simplement ingressar la URL en la barra de la pàgina web i dirigir-te a la pestanya d’activitats. Hi ha dues modalitats per gaudir de les activitats que ofereix: sense enregistrar o enregistrar-se amb un nom d’usuari. La diferencia és que si no tens nom d’usuari no pots participar en el ranking ni deixar cap comentari però es pot utilitzar l’eina igualment. A més, les persones registrades poden crear els seus propis materials, que es amb el que hem enfocat la nostra recerca i tria del recurs.
Descripció de les prestacions i utilitats de l’eina:
Com ja he dit abans, aquesta eina presenta dues modalitats però que a través de les dues es poden accedir a les activitats que ofereix. Les diferents activitats que podem trobar son aquestes:
·      Endevinalles: Es tracta d’endevinar una paraula a través de diferents pistes que determinen la puntuació que obtens en funció de les pistes que has demanat.
·      Mots encreuats: Es tracta d’endevinar la lletra correcte i en conjunt la paraula correcte per cada definició. Aquesta definició pot venir donada mitjançant una definició escrita, mitjançant un so o una imatge.
·      Sopa de lletres: Es tracta d’un conjunt de lletres col·locades de tal forma que aparentment no formen cap paraula però que detingudament has de trobar les paraules que s’amaguen. Les pistes es poden donar amb la paraula a cercar directament, mostrant el nombre de caràcters que té cada paraula o sense pistes.
·      Completar textos: Es tracta de col·locar la parula que falta  acda frase o text.
·      Diàlegs: Es tracta d’escoltar y llegir un diàleg entre dos o més personatges.
·      Dictats: Es tracta d’escriure exactament el text que ens dicten. HI ha diferents paràmetres que es poden configurar a l’hora de crear el dictat per així moderar la seva dificultat.
·      Ordenar lletres: Es tracta d’ordenar les lletres per crear paraules o frases. Hi ha diferents formes d’ordenar les lletres: Escriure-ho amb el teclat, Apretar damunt les lletres en l’ordre correcte o apretant i arrosegant cada lletra en el seu lloc.
·      Ordenar paraules: Es la mateixa activitat que amb les lletres però amb paraules i les formes d’ordenar son les mateixes.
·      Relacionar elements: Aquesta activitat consisteix amb organitzar una sèrie de paraules per classificar-les de manera correcte.
·      Qüestionari: es tracta de contestar una sèrie de preguntes encadenades seqüencialment.
·      Mapes: Consisteix en definir damunt una imatge una sèrie de punts marcats prèviament i identificar el seu nom.
·      Videoquiz: Es tracta d’un qüestionari que es va realitzant després de veure un fragment o un vídeo complet i s’ha de contestar a una pregunta.
A més, ofereix la possibilitat d’agrupar totes les activitats en una col·lecció per poder agrupar-les per temàtica o objectiu.
Reflexió sobre les possibilitats i limitacions d’aquestes eines per a l’educació primària.

No m’ha estat difícil l’elecció d’aquesta eina ja que pens que és una de les més completes i una de les que es poden utilitzar sense haver d’instalar cap programari.
També l’oferta d’activitats i possibilitats de nivell són una bona manera per poder-ho aplicar a totes les etapes de l’educació Primària.  
Finalment, l’opció de poder crear una col·lecció fa que les activitats estiguin relacionades i adequades en cada moment. 


Esper que us hagi servit d'ajuda la breu explicació de cada material i si teniu algun dubte ja sabeu on trobarme: @mariasampol 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada